judithenrob2015.reismee.nl

de grensovergang van Thailand naar Cambodja

Nou we zijn in Cambodja! In Battambang (spreek uit Badambwong!) De reis hier naartoe was al een avontuur. Vanaf Koh Chang werden we al om half 8 opgehaald met de minibus. Een man die een beetje op Machete leek, wachtte ons al op. De ferry en de reis naar de grens verliep allemaal relaxed. Bij de border(rond 14uur)aangekomen werden we ontvangen door een man die voor onze visums gaat zorgen. Hij vroeg al meteen 100 Baht extra voor de snelle service (?). Na een uurtje wachten had hijde visumsvoor ons en de rest van het gezelschap geregeld. We werden weer in een andere busingeladen en reden vervolgens naar de border. Daar aangekomen moesten we hem volgen in de drukte. Was even zwoegen met onze koffers natuurlijk en het was behoorlijk warm.Trap op endan wachtenbij de passport control.Daarna weerlopenmet koffer en moesten we nog door de passport control van Cambodja. Er stond een enorme rij.Al snel werd ons aangeboden om derij te skippen voor 200 Baht pp. (5euro pp)Dat scheelde wel veel tijd en het wasal half 4 en we moesten nog naar Battambang. Weer wachten en toen weer met een andere bus om vervolgens eindelijk bijweer een anderebus aan te komen die ons naar Battambang zou brengen. Wij waren de enige toeristen omdat de meesten meteen doorgaan naar Siem Reap. Wij kwamen aan bij een zeer oude lokale bus, die op dat moment werd ingeladen. We zagen de ene baal rijst (of mais' na de andere de bus ingaan. De bagageruimte van de bus zal al vol met allerlei andere voorraad. We gingen de bus in waar alleen maar lokalen zaten, zeer grappig. De grootste bezienswaardigheid was Rob, vooral voor de kleine kindjes diemet ons meereisden, die keken met grote ogen naar hem, alsof ze nog nooit zo`n grote blanke man hadden gezien. Zeer leuk! Na een reis van 3 uren met onze voeten op een baalrijstkwamen we in het donker aan in Battambang. Met de tuktuk naar het hotel en eindelijk douchen..

ma Leny

Zo, dat was pas waar voor jouw geld! En iets wat je niet zo gauw vergeet. Was het leuk om een bezienswaardigheid te zijn? De douche was zeker broederlijk!

ma Leny

Broederlijk?? Ik bedoelde heeeerlijk, stom tablet!

eline

Hey judith en rob....klinkt allemaal heerlijk avontuurlijk.....weer eens wat anders he
leuk om een idee te hebben wat jullie aan het beleven zijn
nog veel plezier ....ik lees met plezier jullie verhalen

Maudy Kronenburg

Hallo jongelui, wat een avontuur zijn jullie aangegaan, hebben jullie geen schrik van zoveel mensen om jullie heen? Volgende week komen mijn zus en zwager jullie kant uit, zal hen vragen naar jullie uit te kijken. Kan niet missen, Rob steekt overal boven uit. Geniet ervan en neem zo nu en dan een heerlijk hapje voor mij. Ben voorzichtig en selemat jalan en makan. Maudy.

evelien

Echt grappig jullie verhalen! ik zie t al helemaal voor me hoe jullie daar in die bus zaten HAHAHA.. veel plezier verder,ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! xxx