judithenrob2015.reismee.nl

Siquijor

Na een taxirit, 2 vluchten (de 2e vlucht was even haastwerk om deze te halen), boottocht en uiteindelijk taxi kwamen we aan in ons verblijf op het eiland Siquijor. Een geweldig gelegen bungalow met uitzicht op de zee waar we door verschillende getijen veel zeedieren hebben gezien. In de schemer heb ik vooral veel muggen gezien, minder leuk......

De zonsondergangen die we hebben gezien vanuit onze bungalow waren spectaculair en in de ochtend konden we lekker in de zee badderen.

Afgelopen 5 dagen hebben we genoten van dit vredige eiland met weinig verkeer, mooie uitzichten, warm weer, heldere zee en lekker eten. Een eiland waar we helemaal tot rust zijn gekomen en toch ook weer veel gezien hebben doordat we 3 dagen een scooter hebben gehuurd. Er is een weg die rondom de kustlijn gaat en een weg die van de ene kant naar de andere kant van het eiland gaat via enkele bergpassen.

We zijn naar verschillende stranden gegaan en hebben eenmooie waterval bezocht in het midden van eiland. Verder was er 1 ATM op het eiland die werkte, internet is wat trager als dat we gewend waren enpraten de Filipinosin tegenstelling tot de meeste Aziatische landen bijna allemaal goed Engels. Vietnamezen en Chinezen schreeuwen meer dan dat ze praten, dit was dus een zeer aangename afwisseling.

Al met al, we hebben genoten van vooral heel veel rust en een mooie natuur. Morgen nemen we taxi, boot en taxi omergens ophet eiland Bohol terecht te komen.

Maudy Kronenburg

Hallo jongelui, dank voor jullie reisverslag, ik heb er weer veel van genoten en het brengt bij mij veel mooie herinneringen naar boven bij onze eigen vakanties in het verleden. Doe de viskes mijn hartelijke groeten en blijf vooral genieten van al dit moois wat onze aardkloot ons te bieden heeft.
Groetjes vanuit het regenachtige Helmond. Maudy.