judithenrob2015.reismee.nl

Hanoi - Halong Bay - Cat Ba Island - Hanoi

Na bijna 5 weken alleen maar zon te hebben gehad en temperaturen van 30 graden of meer hebben we de afgelopen dagen in het noorden van Vietnam Hollands weer gehad, ofwel een kleine 20 graden en miezelregen. Op zich niet erg deze afwisseling, de uitzichten op onze mooie trip waren helder genoeg om er volop van te kunnen genieten.

Zoals we het ook bij de andere steden hadden waren we ook blij om Hanoi na 1 volle dag weer achter ons te laten om naar een rustigere omgeving af te reizen. Ditmaal was het een hele mooie 3 daagse excursie naar Halong Bay met overnachting op een boot en een overnachting in een hotel op Cat Ba Island.

Halong Bay is echt geweldig (vanuit Hanoi ongeveer 4 uur), de foto's spreken voor zich. Je vaart te midden van honderden eilandjes en zowel de bediening als het eten op het schip was uitstekend. Deze dagen veelal opgetrokken met 2 Francaises, waar in het verleden vooral de Nederlanders en de Zweden aan het backpacken waren zijn het nu veelal Fransen en Duitsers. De dag erna waren we na een ontbijtje en een kayak tour naar Cat Ba Island gegaan met de boot en bus. Maareerst gingen we een soort hiking doen in de bergen voor een prachtig uitzicht.Het was een pittige klim naar bovenmaar werkelijk de moeite waard!

In het hotel wachtte wederom een heerlijke en vooral zeer uitgebreide lunch op ons. Na de lunch zijn we naar een ander eiland gevaren (Monkey Island), ook weer een mooie omgeving, al moet je welgoed uitkijken met deze bijtende en krassende beesten. Op de terugweg via een vissersdorp weer bij ons hotel terechtgekomen waar we wederom heerlijk (en vooral weer veel te veel) eten kregen. Vanmorgen na het ontbijt weer de boot op om je eigen spring rolls te maken. Het zijn vooral de uitzichten, de rust en de stilte diewe continuvanaf en op onze boot hebben ervaren de afgelopen dagen. Dus al met al, het was weer geweldig.

Zojuist weer teruggebracht naar Hanoi met een volgepropte bus met, Duitsers, Fransen, een verdwaalde oudere Italiaan wat Spanjaarden en wij. Net een hapje gegeten, nu even loungen, waarna we rond 21.00 uur de nachtbus in zullen gaan richting Sapa. Over een aantal dagen kunnen jullie weer lezen hoe dat is afgelopen.

Groetjes Rob & Judith

Leny

Wat een reis!! Een droomreis! Op naar het volgende avontuur. Veel plezier!

Nicole

time flies......
Geniet ervan :-))

Thierry

20 graad is nog niet Nederlandse temperatuur. maar het komt goed.Het regent minder ook.Alle goed hier.

Annemieke

Prachtige verhalen en foto's! Geniet ervan!

Thierry

Rob traint toch ? Mooie aktie : http://www.wingsforlifeworldrun.com/nl/en/breda/
Ik doe mee ! Juut ook ?