judithenrob2015.reismee.nl

Sapa

Nadat we Hanoi per nachtbus hadden verlaten en een lekker dutje hadden gedaan kwamen we vroeg in de ochtend in Sapa aan (hooggebergteongeveer 300 km ten noordwesten van Hanoi). Hier werden we opgewacht doortraditioneel gekledeopgewekte vrouwelijke hobbits.

In Sapa zijn we uiteindelijk 4 dagen en 3 nachten gebleven. We hebben hier diverse tours in de omgeving gedaan waaronder ook een overnachtingin een homestay. De tours waren geweldig, het was heerlijk wandel weer (in de ochtend tegen de 20 graden, in de middag liep het op naar 30 graden), schitterende uitzichten en het allerbelangrijkste was dat we een hele leuke groep hadden. Twee Oostenrijkers, een Slowaakse, een Italiaan, een Canadees, wij en onze gids Sai (vrouwelijke hobbit van 20 jaar met 2 kinderen). De meeste vrouwen van deze leeftijd hebben hier trouwens al 2 kinderen en werken er ook nog eens bij. De mannen doen het wat rustiger aan, verzorgen de kinderen, rijden als taxi scooter rond of spelen wat voetbal (met een soort shuttle).

In de ochtend tot vroeg in de middag wandelden we met onze groep door de rijstvelden, in de middag en avond een pilsje drinken, lekker eten, dobbelen (cheat) en kaarten (asshole). Voor de hele groep waren dit geweldige dagen, we zullen maar wat extra foto's erbij doen, deze ervaringen zijn vaak op deze wijze het makkelijkste over te brengen. Wat trouwens heel leuk was om te zien, was het gezicht van 7 'blanke'ballerinas die zonder te vallen over de rijstvelden probeerden te komen, en een kleine gids die dital rennend op haar slippertjes deed. Uiteindelijk wisten er toch 5 van ons droog te blijven, maar moesten Fabio (de Italiaan) en ik met natte voeten verder. Al kreeg ik van onze vriendelijke gids een helpende hand en een stok aangeboden om weer uit het water te komen, zei ze ook tegen mij "you are so heavy"...........terwijl ik na 6 weken ZO Azie juist zo blij was dat ik eenpaar kilo's lichterwas geworden.

Inmiddels zijn we weer met de nachtbus teruggekomen in Hanoi enzitten we in een relaxed hotel met zwembad, saunaen fitness ruimte. Lekker om een dagje hier te verblijven. Vannacht pakken we het vliegtuig, waarna we na 2 vluchten en een boottochtje op een eilandje aan zee in de Filipijnen terecht zullen komen. Met de billen het zand in!

Vanuit hier horen jullie weer meer.

ma

Wauw, wauw!! Wat een schat aan ervaringen.

jo

Een goede vlucht naar de Filipijnen.

THI.

Ha ha so heavy !!!! Had je je tassen met je voorraad van AH in NL moeten laten . Eten jullie
lekker wilde honden ?