judithenrob2015.reismee.nl

Battambang

De 4 dagen in Battambang zitten er weer op, morgen richting Siem Riep (Ankor Wat). Deze 4 dagen waren geweldig! Lekker zwembad, heerlijke bungalow, lekker eten, veel gezien en vooral heel veel aardige en lachende Cambodjanen ontmoet.

Een land met een hele jonge bevolking (50% is nu nog 20 jaar of jonger), ditdoor de afslachtingen van de eigen bevolking midden jaren 70 tijdens het regime van Pol Pot. Een land waarin de jeugd, ondanks dat zijde meeste familieleden hebben verloren, positief en heel vriendelijk is en op allerlei manieren het land weer opbouwt. Tijdens een fietstocht excursie en een tuk tuk excursie, beide door de achterlanden van Cambodja, hebben we dit gezien. Tijdens de fietstocht hebben we vooral gezien hoe de bevolking op het platte land voor hun eten zorgt en tijdens de tuk tuk tocht zijn we nog wat verder de bush ingegaan en hebben we hele mooie plaatjes gezien. In Battambang zelf hebben we marktjes bezocht.

Al met al teveel om te vertellen, zalonze indrukken deze keer met wat extra foto's proberen over te brengen. Battambang is een echte aanrader als je iets over het land Cambodja wilt leren kennen, de rust van het achterland wilt ervaren en vooral heel veel vriendelijke mensen tegen wilt komen. Wij vonden het in ieder geval een plek dat meer dan de moeite waard was!

jjo

We genieten mee met jullie verhalen en foto's. Wel een beetje jaloers !

jjo

Wij genieten mee. ( wel een beetje jaloers ! )