judithenrob2015.reismee.nl

Ho Chi Minh - Mui Ne - Ho Chi Minh

Hier zijn we weer. Afgelopen week hebben we het rustig aan gedaan. De drukte van de stad (totaal 3 dagen Ho Chi Minh) hebben we afgewisseld met 4 dagen strand bij Mui Ne, ongeveer 4 uur met de busten noord oosten van de hoofdstad. Ho Chi Minh (voormalig Saigon) is een gezellige drukte met heel veel verkeerwaarin je eerst even moet wennen omde straten veilig over te steken. Lekker eten, leuk winkelen en tussen 12.00 en 16.00 uur moet je je rustig houden mettemperaturen die boven de 30 graden liggen. Toen we aankwamen was het oud en nieuw (TET feest voor de Vietnamezen) en was er een leukoptreden op een groot plein, de dag erna zijn we naar het strand gegaan.

In Mui Ne zijn er vooral veel Russische toeristen, prima, de vooroordelen die er vanuit Nederland zijn over deze toeristen moeten wij tegenspreken. Aan dit strand zijn er vooral veel kite surfers te vinden. In de ochtenduren gingen we lekker wandelen (Rob trimmen) en tot een uur of 1 aan zee liggen. Daarna gingen wemeestallekker lunchenbij het strand om vervolgensnaar ons hotelletje terug te lopen en het zwembad in te duiken. Na 5 uur, als de zon niet meer zo hard brande,liepen we weer terug naar het strand. In de middaguren was het ook in Mui Ne, net als in deHo Chi Minhbeter om je gedeisd te houden ivm de hitte.

Beetje saai verhaal nu we dit zo teruglezen, ach ja.......wij vonden de dagen leuk maar helaas lukt het ons niet om er een leuk verhaal van te maken.

Inmiddels zijn we weer terug in Ho Chi Minh. Vanaf hier zullen we morgen een 3 daagse tour gaan maken door de Mekong Delta, we hebben er zin in! We laten jullie bij terugkomst weer weten hoe dat is geweest, we zullen dan meer ons best doen om er weer een boeiend verslag van te maken.

Leny

Saai?? Het begint toch zeker niet al te wennen voor jullie?, Voor ons is het zeker niet saai!

Evelien

echt heeeeel saai! ga s iets leuks doen!

Marian

Ik hoor het al. Jullie verlangen al echt terug naar het spannende leven in Nederland. Helaas nog 6 weken wachten en dan mag je weer net als ons genieten.

tante connie

Hai Rob en Judith, veel plezier. Wij hebben regen en wind en kou. Nou dag